Parc d’Es Freginal
Intervenció en un buit urbà, conservant la seva parcel·lació agrícola, per a la seva incorporació a la ciutat com a parc central.
L'actuació converteix la zona de Ca N’Oriol en la gran zona verda i d'oci de Rubi. Alhora que s'ordenen els terrenys que conformen el parc, dotant-los d'una infraestructura de camins que connecten els seus diferents espais, es creen els equipaments necessaris per a convertir el parc en un pol d'atracció de la ciutat.
Originalment, el parc estava dividit en dos àmbits separats: el bosc de Ca N’Oriol i una zona de prades. Per a unificar-les es realitza un passeig que recorre el parc en la seva longitud, funcionant com a nexe d’unió entre els diferents espais. Aquest passeig es construeix a un nivell elevat respecte al carrer, aprofitant la diferència de cota existent, de manera que se separa el trànsit urbà dels recorreguts per als vianants.

La trobada entre el parc i la ciutat, inicialment brusc i multiforme, es millora mitjançant la creació de noves voreres uniformes en acabats, il·luminació i arbratge. Aquestes voreres aporten continuïtat i connexió, generant un recorregut paral·lel al passeig, però a nivell de carrer. D’aquesta manera, el passeig i les voreres perimetrals defineixen el recorregut longitudinal del parc.
La topografia del parc, caracteritzada per pendents pronunciats entre els carrers i el parc, es resol mitjançant uns talussos perfilats de pendent suau, que unifiquen el front del parc. Els desnivells entre els recorreguts longitudinals se solucionen amb rampes de fusta de pendent suau, distribuïdes al llarg del passeig. Això garanteix màxima permeabilitat transversal i accés des de qualsevol punt del carrer.
El parc compta amb tres accessos principals, situats en els seus extrems i en el centre. Entre ells destaca el Camí de Ca N’Oriol, que connecta Rubí amb les terres de Ca N’Oriol i Ca Sant Joan, estenent-se fins a la xarxa de camins de Collserola. Aquest camí històric es millora amb pavimentació, il·luminació i la plantació de plàtans.

El projecte manté els usos actuals del parc i promou nous. El Passeig del Parc es converteix en una gran esplanada per a activitats d’oci i esportives. Es crea una esplanada de gespa al carrer Mallorca per a esdeveniments de gran mesura, i es milloren les zones de petanca, jocs infantils i espais de descans amb arbres, bancs i fonts, situats estratègicament per a oferir espais tranquils.
La Pineda de Ca Oriol, el bosc més antic del parc, es regenera amb la plantació selectiva de nous exemplars per a garantir la continuïtat del bosc a mesura que els arbres més vells morin. Els camins del bosc es consoliden i es millora la seva connexió amb Collserola, replantant els terrenys adjacents amb espècies mediterrànies, integrant així tot el parc en un únic espai periurbà.